2011. szeptember 20., kedd

Ottó élményei


Ottóval 2009 decemberében a Szívesség Közösség  karácsonyán találkoztam a Merlin Színházban. Késve érkeztem - szokásomhoz híven - és nagy öröm volt, hogy még tudtam pár szót váltani lelkes emberekkel, köztük Ottóval, aki szintén pedagógus mint én. Az önkéntes és a pedagógusi munka szeretete közös témákat hoztak a találkozások alkalmával és most nyáron az is kiderült számomra, hogy egy II. kerületi idősek otthonában szokott önkéntes munkát végezni, így megkértem írjon a blogunkra az élményeiről! 

Az hogy adni jó, mit is jelent az Ottó írásából érezhető:)

www.demotivalo.com

"A nyáron több alkalommal ellátogattam Budapesten egy idősek otthonába. Az otthonból egy nővér ajánlotta ezt az önkéntesmunka lehetőséget. Mint mondta, túl kevés a nővér ahhoz, hogy az idősekkel több idejük legyen személyesen beszélgetni, vagy kivinni őket sétálni, ezért örülnek nagyon az önkénteseknek. 

Ami engem arra indított, hogy elmenjek, egyrészt az érdeklődés azzal kapcsolatosan, hogy miként élik meg az emberek az életüket ilyen idősen, másrészt szeretettem volna megtapasztalni az idős emberek felé való odafordulás, együttérzés élményét.

Három úrral volt lehetőségem megismerkedni (88, 85, 85). Mind a hárman egészen más személyiség, ezért mind a hármuk személyiségét megtapasztalni külön élmény volt. Eddig életükről sokat nem tudhattam meg, mivel az időskor meglehetősen kikezdte az emlékezőképességüket, de pont talán ezek a csökkent képességek tették lehetővé azt, hogy az énjükön keresztül olyan szépen átsütött a belső lényük.

Én azt hittem, hogy én leszek a "Hős", aki odamegy és szeretni fogja ezeket az időseket és erre olyan elfogadással találkoztam, ami a mai világban ritkaság. Talán amiatt, mert ők már lerakták a élet terheit, nem egy alanyt láttak bennem, aki kielégíti a személyes szükségleteiket, hanem tényleges meglátták bennem az embert. 

Rengeteg szeretet kaptam tőlük, úgy fogadtak mint régi barátot és úgy engedtek el, hogy jöhetek bármikor amikor úgy érzem, ők mindig szívesen, szeretettel fogadnak! 

Hát nem nagyszerű! :)"



És ha van kedvetek ellátogatni a Márihalmi  Idősek Otthonába, akkor ezen az oldalon fel tudjátok venni a kapcsolatot Ottóval és lelkes csapatával:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése